Najczęściej zadawane pytania

Poniżej zjadą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej i współpracy z naszym biurem ksiegowym.
  • Preferujemy elastyczną formę współpracy on-line poprzez nowoczesne systemy,
  • Nie musisz co miesiąc przyjeżdżać z dokumentami
  • Istnieje możliwość również tradycyjnej obsługi w stacjonarnym biurze i przekazywania dokumentów (po wcześniejszym umówieniu),
  • Bieżącą obsługę realizujemy w formie spotkań telefonicznych i on-line, ewentualnie osobistych,
  • Swoim klientom proponujemy darmowy system do wystawiania faktur,
  • Udostępniamy elektroniczny panel klienta
  • Współpracujemy z doradcami podatkowymi i prawnikami,
  • Pracujemy wyłącznie na oryginalnych oraz licencjonowanych programach i aplikacjach.
  • Posiadamy ubezpieczenie zawodowe OC,
  • Jesteśmy członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce,
  • Jesteśmy członkiem Krajowej Izby Biur Rachunkowych
  • Posiadamy liczne certyfikaty dokumentujące naszą wiedzę i umiejętności
  • Regularnie korzystamy z fachowej literatury branżowej i portali prawnych,
  • Na bieżąco aktualizujemy wiedzę na szkoleniach czołowych polskich ekspertów prawa podatkowego,
  • Prowadzimy działalność zgodnie z przepisami RODO i AML
  • dostęp do aplikacji fakturowania (integracja z KSeF) oraz panelu klienta
  • dostęp do danych swojej firmy 24/7 
  • prowadzenie ewidencji podatkowych lub ksiąg rachunkowych, czyli księgowanie zdarzeń gospodarczych w księgach / księgowanie przychodów i kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów / ewidencji przychodów
  • obliczanie zaliczki na podatek dochodowy/ryczałtu
  • prowadzenie rejestrów VAT (jeśli jest czynnym podatnikiem VAT)
  • obliczanie podatku VAT (jeśli jest czynnym podatnikiem VAT)
  • wysyłka pliku JPK_V7 do urzędu (jeśli jest czynnym podatnikiem VAT)
  • sporządzanie co miesiąc deklaracji DRA do ZUSu za przedsiębiorcę
  • bieżące wyjaśnienia (nie obejmuje doradztwa podatkowego)
  • Jest pakiet bazowy stały i usługi dodatkowe (informacje o pakiecie stałym znajdą Państwo w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie)
  • Wynagrodzenie za usługi jest elastyczne
  • Naliczamy opłaty wg ilości dokumentów i dodatkowych zadań w danym miesiącu,
  • Pozostałe usługi płatne wg cennika 
  • W celu uzyskania pełnej oferty prosimy o kontakt mailowy z biurem
  • Przykładowe opłaty dodatkowe dotyczą:
    • rozliczeń rocznych,
    • sprawozdań finansowych,
    • transakcji zagranicznych,
    • rozliczania pracowników itp.
  • W celu uzyskania pełnej oferty prosimy o kontakt mailowy z biurem
  • dokumenty należy dostarczać do 5.dnia następnego miesiąca
  • dokumenty można też dostarczać na bieżąco cały miesiąc poprzez panel klienta lub Google Drive
  • preferujemy dostarczanie skanów/pdf przez panel klienta, ale jesteśmy elastyczni w tej kwestii
  • do czasu ostatecznego wejścia obowiązkowego KSeF wyjątkowo możemy jeszcze prowadzić dokumentację papierowo, ale sugerujemy powoli się przedstawiać na cyfryzację, gdyż jest to nieuniknione
  • Swoim klientom proponujemy darmowy, nowoczesny, mobilny system do wystawiania faktur (kliknij i poznaj nasz program)
  • Moduł do fakturowania jest zintegrowany z systemem finansowo-księgowym i przez panel klienta pozwala zobaczyć dane podatkowe i wyniki firmy oraz generować prognozy podatków po wystawieniu swoich faktur
  • pełna integracja z KSeF!
  • możliwość wystawienia dowolnego typu faktury w 9 językach, w 8 szablonach i z własnym LOGO
  • fakturowanie dostosowane do specyfiki każdej firmy
  • możliwość tworzenia własnych szablonów faktur
  • możliwość wysyłania faktury on-line do klienta bezpośrednio z programu
  • opcja drukowania kopert z adresami klientów, jeżeli mimo wszystko nadal używasz papierowych wersji
  • szybkie wyszukanie i pobieranie danych Twoich kontrahentów po numerze NIP z GUS
  • automatyczna weryfikacja numeru rachunku bankowego kontrahenta z białą listą podatników udostępnioną przez MF w systemie
  • elektroniczne archiwum dokumentów (aż 10 lat!)
  • Swoim klientom proponujemy darmowy system do wystawiania faktur (kliknij i poznaj nasz program) ,
  • W ramach panelu klienta jest podgląd do danych podatkowych, wydatków, moduł CRM,
  • Możliwość wysyłania dokumentów bezpośrednio do programu księgowego
  • Możliwość spotkania on-line lub na miejscu w biurze
  • Możliwość założenia konta bankowego w biurze
  • obecnie sporo dokumentów przedsiębiorcy dostają od swoich kontrahentów w formie elektronicznej - wystarczy pobrać pdf z maila i nie trzeba nic drukować ani skanować
  • w przypadku niewielkiej ilości dokumentów wystarczająca jest aplikacja skanująca na smartfon, typu CamScanner, a nawet zwykły aparat w smartfonie
  • już niedługo sprawę skanowania rozwiąże system KSeF w przypadku najczęściej występujących dokumentów
  • w indywidualnych przypadkach też coś zaradzimy 😉
  • podatki dochodowe (PIT, CIT) należy wpłacać do 20. dnia następnego miesiąca
  • podatek VAT należy wpłacać do 25. dnia następnego miesiąca
  • jeżeli te daty wypadają w weekend lub dzień świąteczny, to termin przesuwa się na najbliższy dzień roboczy
  • składki należy wpłacać do 20. dnia następnego miesiąca
  • jeżeli te daty wypadają w weekend lub dzień świąteczny, to termin przesuwa się na najbliższy dzień roboczy
  • każdy płatnik składek posiada indywidualny numer konta do wpłat (NRS-numer rachunku składkowego)
  • numer otrzymujemy od ZUS
  • możemy sprawdzić ten nr na https://eskladka.pl/Home
  • możemy sprawdzić ten nr na koncie ZUS PUE https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi
  • ten numer przesyłamy klientom w każdej wiadomości o wysokości składek do zapłaty
  • każdy podatnik posiada indywidualny numer konta do wpłat - tzw. mikrorachunek
  • ten sam nr konta obowiązuje dla PIT, CIT i VAT dla tego samego podatnika
  • numer otrzymujemy od US
  • możemy sprawdzić ten nr na https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego
  • możemy sprawdzić ten nr na https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/
  • ten numer przesyłamy klientom w każdej wiadomości o wysokości podatków do zapłaty
  • jeżeli terminowo dostarczono komplet dokumentów, to wyniki (wysokość podatków, składek) wysyłamy na e-mail przed terminem opłat (zwykle między 6. a 19. dniem następnego miesiąca)
  • W celu uzyskania pełnej oferty prosimy o kontakt mailowy z biurem
  • przejdzie mail z przypomnieniem
  • przyjdzie mail z brakującymi dokumentami stałymi
  • możesz dostać później wynik
  • dołożymy wszelkich starań aby wynik był terminowo, ale nie gwarantujemy w takiej sytuacji
  • w wyjątkowych sytuacjach możemy doliczyć opłatę dodatkową za ekspres, ale staramy się uniknąć takich sytuacji poprzez system przypomnień i możliwość dostarczania dokumentów elektronicznie całą dobę
  • wystarczy zgłosić chęć współpracy, a wtedy wyślemy ofertę (przejdź do strony Kontakt)
  • po zapoznaniu z ofertą zaproponujemy spotkanie w celu omówienia szczegółów i podpisania umowy, pełnomocnictw i innych wymaganych dokumentów
  • cały proces może się odbyć zarówno u nas na miejscu w biurze jak i całkowicie lub częściowo zdalnie
  • umowa o świadczenie usług księgowych, a także w razie potrzeby innych usług (np. usługi płacowe, kadrowe, kadrowo-płacowe) jest zawierana na czas nieokreślony z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
  • u nas można 🙂 
  • pełnomocnictwa też
  • i inne potrzebne dokumenty
  • a także założyć firmę
  • zgłoś się do nas na usługę zakładania firmy, a wszystko wytłumaczymy i pokierujemy krok po kroku przez kreator
  • spotkanie zawiera konsultacje w sprawie poszczególnych elementów wpisu
  • wystarczy, że posiadasz profil zaufany https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/0074
  • a jak nie posiadasz to pomożemy założyć (*usługa świadczona we współpracy z mBankiem i wymagane założenie firmowego konta bankowego)
  • w większości przypadków wystarcza profil zaufany - jest to pewien rodzaj podpisu elektronicznego
  • podpis kwalifikowany jest potrzebny do niektórych deklaracji wysyłanych do urzędów, ale najpopularniejsze z nich wysyłane są przez nas w ramach obsługi księgowej, więc nie musisz się o to martwić
  • tak, działając w imieniu swoich klientów, na podstawie stosownych pełnomocnictw, biuro wysyła deklaracje, o których mowa w umowie o świadczenie usług, a także w razie potrzeby dodatkowe, wynikające ze zdarzeń gospodarczych, o ile są w ofercie biura lub na odrębne zlecenie
  • biuro pracuje w bardzo różnych godzinach, ponieważ cenimy sobie elastyczny czas pracy i możliwość pogodzenia różnych obowiązków i aktywności 
  • dostępność mailowa jest nieograniczona, staramy się odpowiadać do 24h w dni robocze
  • dostępność telefoniczna jest ograniczona do wybranych godzin
  • dostępność stacjonarna również jest ograniczona, ale nie wyklucza to możliwości spotkania poza stałymi godzinami po uprzednim umówieniu
envelopephone-handsetcrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram