Najczęściej zadawane pytania
Poniżej zjadą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej i współpracy z naszym biurem ksiegowym.
- Preferujemy elastyczną formę współpracy on-line poprzez nowoczesne systemy,
- Nie musisz co miesiąc przyjeżdżać z dokumentami
- Istnieje możliwość również tradycyjnej obsługi w stacjonarnym biurze i przekazywania dokumentów (po wcześniejszym umówieniu),
- Bieżącą obsługę realizujemy w formie spotkań telefonicznych i on-line, ewentualnie osobistych,
- Swoim klientom proponujemy darmowy system do wystawiania faktur,
- Udostępniamy elektroniczny panel klienta
- Współpracujemy z doradcami podatkowymi i prawnikami,
- Pracujemy wyłącznie na oryginalnych oraz licencjonowanych programach i aplikacjach.
- Posiadamy ubezpieczenie zawodowe OC,
- Jesteśmy członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce,
- Jesteśmy członkiem Krajowej Izby Biur Rachunkowych
- Posiadamy liczne certyfikaty dokumentujące naszą wiedzę i umiejętności
- Regularnie korzystamy z fachowej literatury branżowej i portali prawnych,
- Na bieżąco aktualizujemy wiedzę na szkoleniach czołowych polskich ekspertów prawa podatkowego,
- Prowadzimy działalność zgodnie z przepisami RODO i AML
- dostęp do aplikacji fakturowania (integracja z KSeF) oraz panelu klienta
- dostęp do danych swojej firmy 24/7
- prowadzenie ewidencji podatkowych lub ksiąg rachunkowych, czyli księgowanie zdarzeń gospodarczych w księgach / księgowanie przychodów i kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów / ewidencji przychodów
- obliczanie zaliczki na podatek dochodowy/ryczałtu
- prowadzenie rejestrów VAT (jeśli jest czynnym podatnikiem VAT)
- obliczanie podatku VAT (jeśli jest czynnym podatnikiem VAT)
- wysyłka pliku JPK_V7 do urzędu (jeśli jest czynnym podatnikiem VAT)
- sporządzanie co miesiąc deklaracji DRA do ZUSu za przedsiębiorcę
- bieżące wyjaśnienia (nie obejmuje doradztwa podatkowego)
- Jest pakiet bazowy stały i usługi dodatkowe (informacje o pakiecie stałym znajdą Państwo w odpowiedzi na wcześniejsze pytanie)
- Wynagrodzenie za usługi jest elastyczne
- Naliczamy opłaty wg ilości dokumentów i dodatkowych zadań w danym miesiącu,
- Pozostałe usługi płatne wg cennika
- W celu uzyskania pełnej oferty prosimy o kontakt mailowy z biurem
- Przykładowe opłaty dodatkowe dotyczą:
- rozliczeń rocznych,
- sprawozdań finansowych,
- transakcji zagranicznych,
- rozliczania pracowników itp.
- W celu uzyskania pełnej oferty prosimy o kontakt mailowy z biurem
- dokumenty należy dostarczać do 5.dnia następnego miesiąca
- dokumenty można też dostarczać na bieżąco cały miesiąc poprzez panel klienta lub Google Drive
- preferujemy dostarczanie skanów/pdf przez panel klienta, ale jesteśmy elastyczni w tej kwestii
- do czasu ostatecznego wejścia obowiązkowego KSeF wyjątkowo możemy jeszcze prowadzić dokumentację papierowo, ale sugerujemy powoli się przedstawiać na cyfryzację, gdyż jest to nieuniknione
- Swoim klientom proponujemy darmowy, nowoczesny, mobilny system do wystawiania faktur (kliknij i poznaj nasz program)
- Moduł do fakturowania jest zintegrowany z systemem finansowo-księgowym i przez panel klienta pozwala zobaczyć dane podatkowe i wyniki firmy oraz generować prognozy podatków po wystawieniu swoich faktur
- pełna integracja z KSeF!
- możliwość wystawienia dowolnego typu faktury w 9 językach, w 8 szablonach i z własnym LOGO
- fakturowanie dostosowane do specyfiki każdej firmy
- możliwość tworzenia własnych szablonów faktur
- możliwość wysyłania faktury on-line do klienta bezpośrednio z programu
- opcja drukowania kopert z adresami klientów, jeżeli mimo wszystko nadal używasz papierowych wersji
- szybkie wyszukanie i pobieranie danych Twoich kontrahentów po numerze NIP z GUS
- automatyczna weryfikacja numeru rachunku bankowego kontrahenta z białą listą podatników udostępnioną przez MF w systemie
- elektroniczne archiwum dokumentów (aż 10 lat!)
- Swoim klientom proponujemy darmowy system do wystawiania faktur (kliknij i poznaj nasz program) ,
- W ramach panelu klienta jest podgląd do danych podatkowych, wydatków, moduł CRM,
- Możliwość wysyłania dokumentów bezpośrednio do programu księgowego
- Możliwość spotkania on-line lub na miejscu w biurze
- Możliwość założenia konta bankowego w biurze
- obecnie sporo dokumentów przedsiębiorcy dostają od swoich kontrahentów w formie elektronicznej - wystarczy pobrać pdf z maila i nie trzeba nic drukować ani skanować
- w przypadku niewielkiej ilości dokumentów wystarczająca jest aplikacja skanująca na smartfon, typu CamScanner, a nawet zwykły aparat w smartfonie
- już niedługo sprawę skanowania rozwiąże system KSeF w przypadku najczęściej występujących dokumentów
- w indywidualnych przypadkach też coś zaradzimy 😉
- podatki dochodowe (PIT, CIT) należy wpłacać do 20. dnia następnego miesiąca
- podatek VAT należy wpłacać do 25. dnia następnego miesiąca
- jeżeli te daty wypadają w weekend lub dzień świąteczny, to termin przesuwa się na najbliższy dzień roboczy
- składki należy wpłacać do 20. dnia następnego miesiąca
- jeżeli te daty wypadają w weekend lub dzień świąteczny, to termin przesuwa się na najbliższy dzień roboczy
- każdy płatnik składek posiada indywidualny numer konta do wpłat (NRS-numer rachunku składkowego)
- numer otrzymujemy od ZUS
- możemy sprawdzić ten nr na https://eskladka.pl/Home
- możemy sprawdzić ten nr na koncie ZUS PUE https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi
- ten numer przesyłamy klientom w każdej wiadomości o wysokości składek do zapłaty
- każdy podatnik posiada indywidualny numer konta do wpłat - tzw. mikrorachunek
- ten sam nr konta obowiązuje dla PIT, CIT i VAT dla tego samego podatnika
- numer otrzymujemy od US
- możemy sprawdzić ten nr na https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego
- możemy sprawdzić ten nr na https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/
- ten numer przesyłamy klientom w każdej wiadomości o wysokości podatków do zapłaty
- jeżeli terminowo dostarczono komplet dokumentów, to wyniki (wysokość podatków, składek) wysyłamy na e-mail przed terminem opłat (zwykle między 6. a 19. dniem następnego miesiąca)
- W celu uzyskania pełnej oferty prosimy o kontakt mailowy z biurem
- przejdzie mail z przypomnieniem
- przyjdzie mail z brakującymi dokumentami stałymi
- możesz dostać później wynik
- dołożymy wszelkich starań aby wynik był terminowo, ale nie gwarantujemy w takiej sytuacji
- w wyjątkowych sytuacjach możemy doliczyć opłatę dodatkową za ekspres, ale staramy się uniknąć takich sytuacji poprzez system przypomnień i możliwość dostarczania dokumentów elektronicznie całą dobę
- wystarczy zgłosić chęć współpracy, a wtedy wyślemy ofertę (przejdź do strony Kontakt)
- po zapoznaniu z ofertą zaproponujemy spotkanie w celu omówienia szczegółów i podpisania umowy, pełnomocnictw i innych wymaganych dokumentów
- cały proces może się odbyć zarówno u nas na miejscu w biurze jak i całkowicie lub częściowo zdalnie
- umowa o świadczenie usług księgowych, a także w razie potrzeby innych usług (np. usługi płacowe, kadrowe, kadrowo-płacowe) jest zawierana na czas nieokreślony z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
- u nas można 🙂
- pełnomocnictwa też
- i inne potrzebne dokumenty
- a także założyć firmę
- zgłoś się do nas na usługę zakładania firmy, a wszystko wytłumaczymy i pokierujemy krok po kroku przez kreator
- spotkanie zawiera konsultacje w sprawie poszczególnych elementów wpisu
- wystarczy, że posiadasz profil zaufany https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/0074
- a jak nie posiadasz to pomożemy założyć (*usługa świadczona we współpracy z mBankiem i wymagane założenie firmowego konta bankowego)
- w większości przypadków wystarcza profil zaufany - jest to pewien rodzaj podpisu elektronicznego
- podpis kwalifikowany jest potrzebny do niektórych deklaracji wysyłanych do urzędów, ale najpopularniejsze z nich wysyłane są przez nas w ramach obsługi księgowej, więc nie musisz się o to martwić
- tak, działając w imieniu swoich klientów, na podstawie stosownych pełnomocnictw, biuro wysyła deklaracje, o których mowa w umowie o świadczenie usług, a także w razie potrzeby dodatkowe, wynikające ze zdarzeń gospodarczych, o ile są w ofercie biura lub na odrębne zlecenie
- biuro pracuje w bardzo różnych godzinach, ponieważ cenimy sobie elastyczny czas pracy i możliwość pogodzenia różnych obowiązków i aktywności
- dostępność mailowa jest nieograniczona, staramy się odpowiadać do 24h w dni robocze
- dostępność telefoniczna jest ograniczona do wybranych godzin
- dostępność stacjonarna również jest ograniczona, ale nie wyklucza to możliwości spotkania poza stałymi godzinami po uprzednim umówieniu